Långfredag 29 mars 2013

Idag fyller mormors ögonsten 9mån Hjärtans Kära Gullebarnet OTTO som "bakats" 9mån i mammas mage har nu jobbat på egen hand i 9mån, tänk vad tiden går fort !!
************************************************************************************************************************************ Idag tänker jag också mycket på HON som återigen fått göra den långa vandringen !!! Igår passerade hon Ö-vik och vet med all säkerhet var hon ska svänga västerut för att komma hem till sitt revir i Junsele. Hungrig, trött och utmattad måtte hon väl ändå få vila upp sig innan "de som bestämmer" börja fundera över vad de ska göra åt denna varghona som så tydligt visat att hon vet vad hon vill !!! Jag tycker att hon antingen ska få vara kvar där hon hör hemma, träffa en trevlig hane och få valpar eller så vore det bättre att skjuta henne trots att hon är en praktfull tik av rang. ************************************************************************************************************************************ Idag tänker jag väl också på att det är Påsk Solen skiner och lillstugan väntar på att jag ska komma dit för att elda och mysa och sitta i solstolen som jag med viss möda lyckats ta fram från förvaringslådan som var täckt med all snö som rasat från taket på baksidan.... Där ska jag och Nisse sitta och vänta på grill- och fikagäster, lyssna på fågelsången och det där behagliga ljudet av snö som smälter. Glad Påsk ♪♫♪

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0