Måndag 24 september 3023

Det har varit en kall men solig dag,
Har beskurit äppelträdet på Andgatan, stammat upp det och tagit hand om massor med äpplen ( röd fin Charlamovsky)  de som nu är kvar, som inte hamnat i komposten..hmmm.,,,ska får sitta kvar ytterligare någon vecka inna jag ska ta itu med mitt kära höstprojekt. Köra äpplen och svart Aronia i SaftMajan till en god måltidsdryck.
Äppelträdet det fick jag i 50-årspresent, alltså är det nu 18 år!!
Det har växt sig högt, burit mycket frukt och är ett fantastiskt härdigt fruktträd.
 
Jag börjar bli mer och mer säker på att jag ska investera i en kamin till kolonistugan...en hög trivselfaktor:)
DEN skulle passa PERFEKT!!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0