Onsdag 10 oktober 2012

Idag följde jag med Sofia och Otto till polisen. Nytt pass och sitt första pass.  Otto skötte sig exemplariskt, förståss:) Han sträckte på sig, såg rakt in i kameran och "klick" där satt årets snyggaste passfoto....nu är han rustad för sin första utlandsresa tillsammans med mamma och pappa. Förutom pass så har han UV-keps, ska få UV-tält och UV-filt.........man måste ju skydda sig för solstrålarna!! ♥
Nybadad, håret lockar sig och tröjan är lite för stor ♥
 
Idag har jag köpt nytt foder till Nisse, ett Royal Canin speciellt för labradorer. Förra hösten konstaterade Djurkliniken att han förmodligen hade en foderallergi eftersom han besvärades av jästsvampinfektion i öron och på bringan. Nytt veterinärfoder, antibiotika, örondroppar hjälpte ett tag men nu har han problem igen trots det svindyra specialfodret ....SÅ jag har på känn att det inte alls har med fodret att göra!!!??  Nu ska vi testa nya fodret 1mån framåt + öronrens och örondroppar ...........vill det inte ge sig då blir det dags för Djurkliniken igen:(
Nisse gillar INTE när jag håller på med öronen ... provar gömma sig under bordet ...men han lyckas aldrig komma undan ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0