Lördagkväll - fototräning

Utsikt från mitt köksfönster
......i morljus


pappas tavla av vintervy över Smedsbacken=Farfarsgården i Örträsk där jag alltid har känt mig så välkommen och omfamnad...


foto av mig och min kära farmor, sent 40-tal. Det blir varmt och gott i mitt hjärta när jag ser bilden för där finns mycket kärlek ......  Jag kommer så väl ihåg när det fotot togs....
Det var i Gäddträsk hos Johan Anderssons, jag hade följt med farmor och farfar till Gäddträsk och vi skulle sova över där. Moster Maja satte två fåtöljer mot varandra som blev min säng för natten. Kan jag vara ca 5år den här dagen??
Den fina spetskragen som farmor har den är nu i min ägo och jag är mycket glad över allt som påminner om min farmor Jenny Agata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0