Regnig söndag 17 juni

Det blev verkligen en mesig och sömnig dag!! Till skillnad från gårdagen som gick på temat arbetsglädje:)
Hjälpte till att måla huset,  Sofia&Robert Villa går från röd till vit....blir ett helt nytt hus:) i höst kommer pricken över i  som är nytt tak och ny altan. Det blir snyggt för den lilla familjen.

Nu är det bara 7 dagar kvar till den dag då bebis beräknas komma. Ojojoj så spännande!
*********************************************************************************************

Förra helgen gick också i temat arbetsglädje, men då var det Smedsbacken i Örträsk som stod för det.

 Gjorde om en rabatt, planerade medhavda växter "lite här och där" trots att det regnade lö-sö-må så gick det riktigt bra..........nån nytta är det ju med regn när man ska plantera.
Jag hann också med de sedvanliga promenaderna med Nisse ner förbi Sofia på Fälla mot hembygdsgården där vi strosade omkring och njöt, passade på att kissa och Nisse gjorde ett framträdande och tog sig sedan ett bad:)

Det är så fantastiskt vackert i Örträsk och särskilt på hembygdsgården!!! Det blir dessutom en ordentlig promenad!!
På vägen hem passerar vi  "Romgäla" och de fina "bullmosseberget" Väl hemma skulle jag ta ett foto av flygsnapparparet vid sin holk.....men det blev bara holken fåglarna skyndad sig att dra sig undan från min nyfikenhet:)

Jag hade så sköna dagar i Örträsk och planerar nu att åka tillbaka över helgen 14-15 juli då det är hembygdsfest, om jag vill åka bort förståss?? Jag kanske bara vill vara hemma och titta på det lilla hjärtebarnet:)

*********************************************************************************************
Nu hoppas jag att det blir en fin dag i morgon för då ska jag se till att få måla lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0