Fredag 29 juni 2012

Dagen var till att börja med inte så hysterisk, kände mig lugn och målmedveten.
Vid lunchtid kom första meddelandet ....nu är det nära!
Väntade och väntade och väntade och...
när klockan var 16.00 bestämde jag mig för att följa med på orkidévandring, något vi (damerna i Juntan) bestämt sedan 1mån tillbaka.  Sagt och gjort vi åkte ut till skogen mellan Piteå-Luleå och där gick vi in i något som var helt magiskt!!! massor med guckusko...
och Jungfru Marie Nycklar
...en annan orkidé med vackert namn(?)
DÅ KOM SAMTALET...det efterlängtade samtalet...
HAN HAR KOMMIT!!!!
HAN HAR KOMMIT!!!!
Otto Ekman föddes idag 29 juni 2012
 
Är det du är det du
allra Käraste Barn
som har kommit till sist ändå
Om du kunde begripa vad jag längtat
men det kan du visst aldrig först
Tänk vad allting konstigt och krångligt
med ens blivit lätt att förstå
Hjärtans Allra Käraste Barn
så väl att du kom ändå
 
skrev Harriet Lövenhjelm för mycket länge sedan och det stämmer så väl in idag ....orkidéerna bleknar inför det storslagna, det magiska ögonblick då en ny världsmedborgare gjort sin entre.
Jag är så lycklig, så lycklig, så lycklig......... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0