Annadagen 9 december 2012

Det har snöat hela natten, hela dagen. Ett stillsamt snöande, ser inte märkvärdigt ut men snön hopar sig!
Igår köpte jag en snöskyffel och idag har jag provat den.
Skottat vid stugan på Fårön.
 Nu ligger hon där, inbäddad ♥
...och väntar på att vårsolen ska göra livet glatt och sommarens fröjder ska närma sig :)
Efter besöket på Fårön var jag på besök hos Otto och fick en pratstund ♥
 
Idag är det alltså Annadagen. Det är också den dag då min pappa föddes 9/12 1916. Jag har ett starkt minne av denna dag för 26år sedan. Min käraste pappa fyllde 70år och vi var samlade till födelsedagsfest. Anna Sofia som då var knappt 2mån hade vänt på dygnet, sov på dagen var vaken på natten men när vi var i Örträsk så "styrde" hon upp sig. Ny stimulans, lite extra uppmärksamhet gjorde att hon inte hade tid att sova på dagen och vips var vi inne i en bättre ordning  det var helt UNDERBART både för mamma och barn ♥  
Otto, den perfekta gossen, han har aldrig stökat till det så för sig själv och sina föräldrar!!! Nej, han gör allting rätt på en gång :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0