Fredag 25 februari 2011

När Nisse och jag gick ut på vår kvällspromenad kände vi plötsligt att det var "vår i luften" !!
Efter veckor av - 28 var det plötsligt bara -9 ..............det blir en helt annan doft, lättare att andas och livet leker:)

Nu hoppas jag att de varma vindarna inte ska innebära en massa snö, åtminstone inte på söndag. Vi ska åka till Vindeln över dag för ett styrelesemöte i Släktföreningen Renman. 

Nu är förberedelserna i full gång för släktträff i juli. När vi hade släktträffen 2007 kom 200 ättlingar till soldaten Nils Andersson Renman och hans hsutru Sara Jakobsdotter och till årets släktträff kan det ev komma fler!!! Jag blir jädrigt nervös inför evenemanget....det MÅSTE bli bra väder, det MÅSTE flyta problemfritt, det MÅSTE bli en trivsam träff. Folk kommer ju långväga ifrån med förväntningar...........

Ikväll har jag ätit middag med Sofia, hon är jädrar i mig skarp=klarsynt=helt fantastisk!!!! Jag är så stolt och lycklig över att jag har en sådan dotter...också en sjutusans duktig makeupkonstnär!!!

...och Robert, mågämnet är på PR-mässa i Trollhättan.......han jobbar ALLTJÄMT!!!  en mycket duktig, eftersökt tatueringskonstnär.

...och själv är jag en handarbetskonstnär.:):) Just nu stickar jag sockar av restgarn och lyssnar på ljudboken Kvinna i grön av Arnaldur Indridason. Ohh vilken fantastisk författare han är, jag är smått förälskad i hans polis Erlendur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0