Nu ska sanningen fram:)

Jag googlade och hittade en fin bild på Rosa Cykel så den fick bli mitt bildbevis på att här står en nymålad Pink Lady i mitt garage.

De om detta!!

Nu vet jag också sanningen om hur nyttig choklad kan vara!
Lyssnade igår på föreläsning om Xocai (tjosaj)-choklad, kallpressade kakaobönor som innehåller:

A,B,C,E-vitaminer
Kalcium, kalium, fosfor, järn och koppar
Magnesium som bland annat hjälper kroppen med nervsystemet, hjärtat, tänderna och minnet. Brist på magnesium ger ökat sötsug.
Fibrer, enzymer, essensiella aminosyror.
Flavonider som hjälper blodkärlen att visga sig, vilket minskar risken för hjärtinfarkt.
Trypofan, ger kroppen en avslappnad känsla och förbättrar sömnen.
Antioxidanter, det enda som stoppar fria radikaler från att bryta ner cellerna i vår kropp.

Ja, herre je så mycket nyttigheter som ryms i en liten bit choklad!!
För att jag ska kunna få se någon effekt så böra jag väl äta minst 4 bitar/dag i minst 1år.............hmmm..... jag kostade på mig 10  16kronorsbitar!!??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0