16 november -8 och sol...en gnistrande dag

Mitt trapp-projekt går framåt. Inte fort men framåt!
Laserat längst ner i trappen, inne på andra varvet då jag upptäcker att det på några ställen fastnat hundhår!! Att skrapa bort hundhåren är inte att tänka på så jag låter dem vara kvar som en extra toushe:)
Blev trots hundhåren riktigt munter när jag upptäckte att den nya lasyren är mer lättstruken och penseldragen flyter ihop så fint. Med den muntra känslan gav jag mig på att också stryka valnötslasyr på listerna i öppningen till gillestugan ...jädrans va snyggt det blev!!!

Jag har också sökt fram ett stort gammalt paraply, inköpt någon gång på 70-talet. Det är inte ett paraply vilket som helst utan det är tillverkat i trä och lackat papper dekorerat med kinesiska drakar....urläckert skulle man kunna säga. Nu har jag funderat i några timmar på hur jag ska  tillverka en fästanordning, såga av paraplyskaftet och sedan fästa upp det, utspänt på väggen. Fästanordningen gör jag i trä, målar den med min ädellasyr (hihihi) och skruvar fast det på väggen.  Bakom paraplyet ska jag sätta lämplig belysning......ohh la la!!

Oj va påhittig jag är idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0