Idag är jag rätt lat...

...eller kanske inte lat precis?? mer oföretagsam!
Nisse och jag var som vanligt ute på morgonpromenad det blev ca 1,5tim eftersom vi också träffade kvinnan med labben Klimpen 4år. Hundarna lekte och rasade runt medan vi pratade. Jag är ju rätt pratasam men det är inget mot vad Klimpens matte är!! Så kom också Gordon (setter) och "hon vars namn jag inte vet" (schäfer) så då blev det mer ruscha runt!

När vi kom in satte jag mig med min stickning och HERRE GUD vad tiden går fort då! Kände plötsligt att jag var SÅ sugen på kaffe och kakor så jag ställde igång och bakade mördegsformar som jag sedan fyllde med hallon å rackarns va gott det var!

Åsså är klockan snart 15.00??

********************************************************************************************

Min favoritserie just nu är Damernas Detektivbyrå. Vilken underbar filmatisering av böckerna!
Vilka fantastiska personligheter de är de två kvinnorna, frisören och den blygt uppvaktande bilmeken!
Hon är ju så vacker Ma Ramotswe, så fantastiskt vacker! 

********************************************************************************************

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hörrödu du, hur är du när du är företagsam egentligen? Jag tycker nog att du fick en hel del gjort. Promenad med hunden, prata med andra mattar, sticka (långsockor?), baka kakor och titta på TV.

Håller med dig om Mma Ramotsve och de andra karaktärerna i Damernas detektivbyrå. Har inte sett så många avsnitt och bara läst en bok, men jag gillar det jag läst och sett. En feelgood-serie.

Kram

Barbro

2010-01-26 @ 21:26:59
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0