Fredag 18 september

Dagens överraskning: Magnus (Sofias halvbror) och Frida gifte sig i Las Vegas i natt,  häftigt värre!

Nu är Nisse och jag på väg in i ett annat stadium. Jag tänker göra ett uppehåll från hundpromenadgänget där det ibland är 8-10 hundar som springer omkring och leker. Det har inneburit att han slutat lyssna på mig, helt övertygad om att jag bara hänger på.
Igår stötte vi på en familj som var ute och cyklade med sin setter.............."tjohoo, kom så springer vi efter dem"........han stack och först när han var en bra bit bort så stannade han, vände sig om och förstod inte alls vad jag menade med mitt HIT........"ska du inte komma nån gång? det här är jättekul!"

Nu blir det koppel på, gå FOT.  Träna, träna, träna HIT   och sedan får det bli hopp-å-lek.
Så himla trevligt det ska bli att börja valpkursen 28/9....tjohoo!!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Bra tänk där att inte släppa loss honom med andra hundar förrän du har befäst lydnaden på honom. Lycka till med valpkursen!

Kram

Lillkusinen

2009-09-18 @ 17:10:04
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0