Så var det fredag

Igår var det födelsedag, uppvaktning och gofika hos Sofia MYCKET MYSIGT
Faster Sofias Viktor som är 3år undrade: ÄR DET BARA STORA BARN SOM BOR HÄR, INGA VUXNA?? 
Stora barn=ungdomar..........visst är det klokt tänkt!!

Idag har det varit powerwalk med Nisse, inget lallande och småprat utan rakt på bara. Jag tror att han börjar förstå.
Nere på Norrstrand stötte vi på en igelkott som med raska steg var på väg mot lilla skogen. När Nisse närmade sig honom så blev det ju tvärstopp. Vi stod länge och skulle vänta ut honom, under tiden la jag lite hundgodis framför honom och det började han efter en stund att knapra på.
Igelkottarna behöver ju äta upp sig ordentligt och sedan klara av att göra sig ett bo för vintern så att de har en chans att överleva. Igår kväll såg jag ett naturprogram om igelkottar på Gotland. Konstaterades att av årsbarnen är det bara 8 av 10 som överlever vintern därför att de inte ätit tillräckligt och kan sedan inte bygga sig bon så att de klarar vinterdvalen.
Under de senaste åren har antalet igelkottar härikring ökat mycket.

Ikväll blir det IdolTOVE för hela slanten. Jag tycker att hon är en alldeles enastående 16åring. Vilken röst och vilken energi!!

Jag har målat lite idag igen. Tycker att det är ett rätt så hopplöst projekt och TRÅKIGT. Undrar om det blir roligare på nästa varv??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0