Måndagstankar

Igår gick jag ned i varv så till den milda grad!!
Skyller på survädret.
Jag tycker inte om det beckmörker som lägger sig som en surfilt över tillvaron när det är grått, vått och doften av förruttnelse som slår emot en.
NEJ nu ska snön komma och lägga sitt vackra täcke över lövet som jag inte krattat upp, kvistar som jag inte kört bort, allt hundbajs som jag lagt i kallkomposten!




Lite Nisse-aktuellt:     Koppelträningen går framåt. Han är betydligt lättsammare att gå med, drar inte hela tiden!
Men nog har vi en hel del träning kvar.  Han har nu snart lyckats tugga av benen på en liten nalle som han fick pris på valpträffen. 
Nu är han så stor så jag orkar inte lyfta honom. Jag ska ta en sväng förbi Djurkliniken och väga honom. Skulle gissa att han ligger på 25-27kg vid det här laget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0