Konsten att spåra upp en älgklöv...

Idag har vi haft en höjdardag, Nisse och jag!
På valpkursavslutet har vi varit uppe på Råbergssspåret och fått träna att spåra.
När det var Nisses tur veka han av direkt där första avtrampet var och följde nyfiket det nya spåret. Inte bara nyfiket utan också med viss förskräckelse..........halsen blev lång,lång,  bakbenen stod kvar...........fy så läskigt.....men han lyckades följa spåret fram tilll ålgklöven.....ujujuj så konstigt det såg ut (bära hem en älg???)  men med lite lek och lockelse så tog han den.
När han sedan bar fram den till lägret, det var helt fantastiskt för oss båda!!!
En stolt labrador som levererar OHHH så snyggt!!!!
Han kan, min lilla tjurskalliga, envisa kille!

Det här är nått för oss, det ska vi satsa stenhårt på.

Jobba, jobba jobba......det är en glädje i att arbeta!!!

Jag har också träffat Nisse morbror Jago så nu har jag sett hur Nisse kommer att se ut när han växt till sig.
EN STOR OCH VACKER LABRADOR.

Jag är bra lycklig jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0