Veckans händelser

Det blir långt mellan varven nu för tiden?

I tisdags blev Sofias Ford påbackad av en äldre man i Volvo, kofångaren krossades.
Han blev nog mycket skärrad och det kamoflerade han med att försöka skrämmas, nedvärdera Forden och med myndig röst säga han skulle minsann inte betala mer än 300:- för skadan .... och så ville han bjuda på en kola?
Sofia åkte till bilverkstad och fick beskedet att hela kofångaren måste bytas, pris 7451:-
Sedan följde några samtal med mannen som till sist gick med på att han också skulle göra en skadeanmälan till sitt försäkringsbolag.
Sammanfattning av mina telefonsamtal med honom:
Först talade han med myndig röst skulle kunna sträcka sig till en kontatersättning på 1000:-.... blablabla....nedvärderade Forden Den där bilen är inte ens värd 7451:- .....till sist tyckte han att jag var en idiot som hade bilen försäkrad i If........
Inte tillstymmelsen till självransakan.
MEN nu är det ett försäkringsärende, tur är väl det för annars hade det fått bli rättslig prövning.

Igår var jag till Djurkliniken med kissen för hon skulle få sin årliga vaccinering mot kattpest, kattsnuva. Då fick Nisse följa och jag passade på att väga honom = 31kg  

Idag har Nisse badat efter att ha plöjt genom ett surdike med sån där brun/svart sörja. Jag hade lite problem med att få 31kg Nisse att vilja kliva i badkaret men med lite lirkande så gick det bra.  Det rann svart sot av honom och sedan luktade han så där underbart "gott" som bara en blöt hund kan

Nu har vi övergått till ny måltidsordning, Nisses alltså. Fr.o.m idag får han 2mål/dag. Han som varit van att få lunch vid 12.00 tyckte inte att det var roligt att få vänta och vänta ända till 15.30!  men det behövs nog inte många dagar innan han ställt om sin "matklocka"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0