Har haft allvarliga funderingar.......

....på hur det skulle ha varit om jag bestämt mig för en annan hundras än just labradoren??
Kanske en liten rackare som knappt når upp till vaden och som absolut inte skulle nå upp till en blomma på bänken i hallenSöt som sjutton, men hmmm ....
NEJ  NEJ  jag skulle nog inte vara riktigt mig själv,  på promenad med en späd varelse.  Då skulle jag först och främst behöva klä upp mig lite elegant och sedan hela tiden vara på min vakt så att jag inte trampade på den.

Då kanske det skulle vara mer på sin plats att ha skaffat en hund som kunde vara till hjälp i hemmet, bl.a hålla undan allt katthår och damm på golvetDen är också söt som sjutton och skulle passa min lite "lurviga" gå-ut-på-promenad-utstyrsel
Men NEJ NEJ den skulle nog löpa risk för att bli utskrattad och det vill jag ju inte vara med om!!

Jag släpper nog helt dessa tankar och satsar hela mitt hjärta på Nisse Labrador 6mån
Reslig hanvalp, tillräcklig könsprägel i huvudet men behöver breddas i skallpartiet, bra käkar, bra färg på ögonen, välansatta öron, stark hals, utmärkt kropp, behöver få lite styrka i bakbenen och planan ut över korset, bra uttersvans, har ett öppet och glatt temperament  (domarbedömning från utställning i Boden 091031)
Den bedömningen gav inget pris men jag är mycket nöjd.

Nisse är en fantastiskt trevlig kamrat som för varje dag kan överraska mig med både det ena och det andra:) som t.ex igår då jag varit ute i ett ärende och kom hem till garderobsblomman som brukar stå på byrån i hallen. Nu gjorde den inte det utan den hade Nisse lyckats slita ned.......han är ju så intresserad av växter??!! 
Han överraskar mig också med att gå fot långa stunder, min duktiga tjurskalle som annars drar som sjutton.

Det är nog ingen tvekan om att jag valt rätt som idag har Nils August Rehnman LABRADOR Inte bara söt som sjutton utan också så fantastiskt TJUSIG!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Britt!

Idag när jag talade med pappa talade han om att tant Asta har dött. Jag gick in på dödsfallsannonserna i dagens Allehanda och såg att det stämde. Tänkte att du ville veta. Det måste väl kännas bra att ha hälsat på henne förut i år. Hon kommer att begravas i Örträsk till helgen.

Kram

Barbro

2009-11-04 @ 11:11:15
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0