Hemma efter en minnesrik helg

Ohh så roligt vi har haft!!! Jag känner mig så varm i hjärtat!!
Åkte 08.00 från Piteå mot Ö-vik, lyckades köra lite fel innan vi var i Gideå hos morbror Matte. Men så var det dess då roligare att vara framme och få träffa morbrorn som ska fylla 91år i höst. Där fikade vi och pratade.
Morbror Matte hade så mycket att berätta. Nog har ju åren satt sina spår men han är fortfarande så där tjyvrolig som han alltid varit.
Efter besöket åkte vi vidare till Ö-vik/Domsjö där vi också lyckades komma lite vilse men vi träffade på en trevlig ung man som  var så¨gullig så han körde före och guidade oss till Sundhem där Tant Asta som nyss fyllt 92år, och Ulla (min tremänning) väntade på oss med smörgåstårta. Lilla vackra tant Asta var glad att få besök men sa: Men jag vet ju inte vem du är. 
Efter ca 1tim då var besöket över för tant Asta måste få vila sin värkbrutna kropp

(paparazzi-Sofias foton från Gideå och Sundhem har jag inte fått ännu)

Dax att åka till Christine och Rolf i Näset.
Vi gjorde en kort shoppingrunda i Ö-viks centrum och åkte så iväg , svängde av mot Faresta men, gissa vad!!,(hihihi)  vi lyckades köra för långt så jag fick ringa Christine för guidning innan vi hittade igen Näset
Vi blev bjudna på jättegod middag tillsammans med Christine&Rolf, David&Susanne och Anna&Viktor (som planerar sitt bröllop 1aug)
Uppfylld av varm släktgemenskap åkte vi till Örträsk, framme 22.00 då var det bara God-Natt-Å-Sov-Gott för Sofia skulle hämtas 06.45  till Emmas möhippa.
Lördagen blev en toppendag. Jag krattade och fixade på Smedsbacken solade en stund och 17.00 var det middag tillsammans med möhippegänget och John Albertsson(min fjärdmänning) och Susanne Persson(min tremänning). Ungdomarna for sedan till Malmby och jag och John följde med till Susanne för att se Eurovision Song Contest. Men efter att ha sett 9 bidrag då gick jag hem för att sova.
Söndag vid lunchtid låg vi på Guns gräsmatta, Gun och jag, Sofia, Agnes, Lina Astergren och pratade om nästa gång vi ska träffas, hur vi ska vara förberedda och uppföra oss den 6 juni då Emma och Fredrik vigs i Örträsk kyrka, allt i regi av Gun.

Idag vaknade jag onödigt tidigt,  pigg som lärkan, och har bestämt mig för att detta blir en höjdardag.

Kommentarer
Postat av: Christine

Skönt att höra att resan till Örträsk och hem gått bra. Det var SÅ roligt att träffas igen, blev bara för kort. Vi har ju så många minnen att gå igenom både från tiden i Örträsk och när vi var "sambos" i Umeå.

Många kramar till dig och Sofia från oss i Örnsköldsvik.

2009-05-18 @ 08:19:28
Postat av: Barbro

Hej Britt!

Jag är säker på att ni fick höra många historier från förr när ni hälsade på hos pappa. Det var helt klart en höjdardag för honom.

Så trevligt med bröllop! Hälsa lycka till till Emma och Fredrik. Vi ska ju själva få komma på Anna och Viktors bröllop i augusti. Kul, kul.

Nu till helgen (Kristi flygardag) åker vi och våldgästar syster Christine och svåger Rolf och umgås lite med pappa. Det blir väl en tur till broder Hasse och svägerskan Anita också. Man behöver komma ifrån allt stök hemma ibland. Vi håller på att renovera hallen och det är ju inte precis som att hålla på med en modern kåk med normal takhöjd. Det händer att man ångrar valet av hus ibland. Men det blir ju bra när man är klar.

Ha en bra dag!

Kram

Barbro

2009-05-18 @ 10:13:09
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0