Gamla släktingar

På fredag ska jag och Sofia göra en resa till Gideå för att besöka morbror Mauritz 91år, min favoritmorbror!
Igår pratade jag med tant Asta, mammas kusin som år 92 år och bor på äldreboende i Ö-vik, men hon kunde inte komma ihåg vad det hette så jag ringde till Ulla (min tremänning) för att få besked.
Så kul att pratas vid för det är ju inte ofta som vi träffs nu för tiden. Ulla  berättade att Anders nu är ambassadör i Uganda, alltså åter i Afrika där han varit så många år tidigare.

Sofia har så starka barndomsminnen av både morbror Matte och tant Asta och det försår jag för båda har den där fantastiska Utifälla-humorn. Även om åren har satt sina spår  hos gamlingarna så tror jag säkert att vi får en minnesrik släkt-mötes-resa på fredag för jag ska ju få träffa Christine och hennes familj också, det ser jag fram emot!

Fram på fredagskvällen åker vi upp till Örträsk för Sofia ska vara med på Emmas möhippa på lördag.
Åter till Piteå på söndag.

Kommentarer
Postat av: a´Barbro

Men oj så kul för pappa!!! Han har ju åldrats mycket och blivit svagare, men går sina promenader med rullatorn mest varje dag. Han är fortfarande väldigt sällskapssjuk och tycker det blir lite långsamt om dagarna. Ändå har han ju sina prästgårdsträffar och PRO-möten att gå till nån dag i veckan. Sen hör han ju lite dåligt med ålderns rätt, men det erkänner han inte. Det där blir nog fredagens höjdpunkt som han kan berätta för mig vid våra dagliga samtal.

Kram

Barbro

2009-05-13 @ 09:25:28
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0