Söndagspyssel

Vilken skön dag det varit.
Satt en stund på altanen och solade. Det blev inte länge för det är ändå bra kallt i luften.
Jag har tvättat kläder, sorterat, sanerat  duschrummet i källaren där vi plötsligt upptäckte att små svartmyror tagit sig in. I veckan har jag öst på bra med Myrr där jag misstänkte att de hade sin ingång och det tycks ha gjort susen.
Till sommaren ska jag rusta mig med Massor-me-Myrr och strö runt  husgrunden där jag tidigare sett att de härjar i den varma sanden.
Fanny-stumpan, hon skulle ha varit 11år nu om hon levt
På den här bilden är hon blöt men inte av att ha badat, nej hon är nog regnvåt. Fanny tyckte inte alls om att bada Hur många gånger försökta jag inte locka ut henne.... gick sakta ut i vattnet och hörde hur hon följde efter för att bara efter en liten stund börja gråta och gny och så fort jag vände mig mot henne så störtade hon upp ur vattnet!!
Det skulle ju ha varit så skönt och svalkande för henne!!

Annat var det med Lubben my Love. Han var en storbadare och jätteduktig på att dyka och bärga timmer i Sandsjön.....jag får nog inga större problem med att lära Nisse att simma, jag ska nog ha mer fokus på att lära honom att man inte alltid behöver bada om man är vid vattnet!!!!
Ojojoj, jag får nog skärpa till mig, inte skena iväg på detta sätt.....det är ju inga valpar födda än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0