Torsdag 25 juni

Efter Midsommarhelg och sköna dagar i Örträsk är jag nu hemma och rustar inför min nya karriär !
Solen skiner och jag känner mig mäktigt nöjd med det nya golvet i hunkojan, inhägnaden på gården och Nisses nya bädd i svart och rött....jag har småpratat för mig själv medan jag pysslat, och allt har gått som en dans
....ojojoj lilla gubben, du får ju inte ramla i trappen så därför har jag stängt för med grönt nät och grind vid trappen....jag ska sjunga mycket för dig när du kommer och visa dig att man kan sova skönt i "babysängen" ......
Jag har hela tiden samtalat med kissen och uppmanat henne att uppföra sig bra!!
Igår vandrade det förbi en igelkott, han tycktes också bli lite störd av att jag satt upp en inhägnad, den kanske var i vägen för hans vandringsled?
Idag blir det en mysardag med lite trädgårdsarbete.
11.35 PO Enkvists uppläsning i P1  av Ett annat liv. Jag är väldigt förtjust i hans ordval och oglamorösa berättelse om livet i Hjoggböle och världen.
Jag har köpt en dress från modehuset Ellos, Sofia fick sig ett gott skratt när jag sa att jag beställt tunik och byxor med utställda ben.......då kommer du ju att se ut som en halvmeter lång.....ja, byxvidden är inte den rätta för mig, men jag ska korta av benen då blir det en en tunika med byxkjol:)  Det kan jag ju ha på mig när jag ska ut å fingå.
Åsså, har jag blivit medlem i PRO

Kommentarer
Postat av: Christine

När kommer Nisse hem? Det borde vara dags snart om jag räknat rätt. Spännande!

Kram Christine

2009-06-25 @ 11:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0