Andra natten med NISSE

Nisse, som hade sovit ganska mycket under dagen och piggnade till ordentligt vid 22.00-tiden då tyckte han att det var dags för lite spänning! När klockan var 24.00 så gick vi på "långpromenad" på okända marker, runt hela huset. Det var spännade särskilt när han hittade halmen som ligger runt jordgubbsplantorna. Vi avrundade den nattliga vandringen med att upptäcka vattenslangen.
Sedan blev det go-natt-å-sov-gott, lugnt och stilla ända fram till 07.00, då kunde jag inte hålla mig längre, måste titta till Nissen som låg så fint på sin bädd.
Nu har han fått mat, kissat och bajsat och ligger och tar sig en tupplur.
Jag ska nog hinna göra lite egna sysslor utimellan, när jag kommit in i rutinerna.!?!

Hoppas att det inte blir lika tryckande varmt som det var igår!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Oj, har han kommit?! Vi har varit i Göteborg en vecka och kom hem igårkväll. Så jag har varit dåligt uppdaterad på vad som händer i världen och Piteå. Hundarna har fått vara hemma och det var nog tur det för vi åkte i Leifs bil som inte har AC. Det blev en svettig tur igår hela dagen innan vi var hemma. Här är vädret lika fint som i Göteborg så idag har vi bara softat och jag har badat i Storsjön.

Jag förstår att det blir varmt för en svart hund. Våra vita hundar har det nog så jobbigt i värmen. Han verkar ju vara duktig som sover så pass länge fast han nyss lämnat mamma och syskon.

Lycka till med lille Nisse!!!

Kram Barbro

2009-06-28 @ 22:17:02
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0