1 juni 2009

Jag har just nu hittat svaret på vilken skadeinsekt som håller på att äta i sig mina kejsarkronor.
Blommorna kom till en början så majestätiskt för att sedan börja blekna i bladen och då fick jag syn på några varelser, i och för sig vackert röda, men upptagna av ett stänigt pippande och tuggande på bladen.
Det är den förhatliga liljebaggen som egentligen inte borde finnas i Norrbotten.
Enda sättet att få stopp på dem är att handgripligen döda dem en och en.............

Efter en mycket skön helg med grillmiddag hos Inga-Märta, lunch med Jan och Monica, Sofias Morsdagsuppvaktning och känslor av hänryckning så får jag väl idag sätta fokus på att döda, döda...tvära kast här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0