Liten biltur med komplikationer

Vid 17.00-tiden tog jag bilen och Nisse i nya buren på en liten tur........(tur att den var liten!!) Vi åkte bara till båtbryggorna vid Fåröbron där det finns en fin strandkant lämplig för att blöta tassarna. Där mötte vi en man som var ute med sin 5-åriga snälla hanhund så Nisse fick hälsa.
Nåja, när det var dags att åka hem satte jag in Nisse i buren och slog igen backluckan.........NEJ, NEJ jag hade inte bara satt Nisse i skuffen utan också bilnyckeln.........
Mannen med hunden bodde i närheten och han lånade mig en cykel. Fort som sjutton cyklade jag hem efter extranyckel. Då var det tacksamt att jag hade garaget öppet för självklart så var också husnyckeln inlåst i bilen!!
Lånecykeln, en Skeppshult 6-växlad med fotbroms, satte nytt rekord på sträckan för just då började det regna!!!

Nisse, min duktiga pojke, han satt snällt och väntade....kanske hade han gråtit en skvätt också!!!???


************************************************************************************************************
Nisse med kullsyskon.
Hane 1 = Nils August Rehnman  idag 35cm hög  10,2kg
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0