Kissens och Nissens framgång!

Igår när Nisse och jag var ute på vår koppelträning så kom Dimma fram, närmade sig oss med mer nyfikenhet än rädsla. Hon följde med på behörigt avstånd men gick också närmare än vad hon gjort tidigare. I morse kom hon upp i trappen satte sig bakom grinden och tittade på Nisse, när han fick syn på henne och gick närmare markerade hon att han skulle hålla sig på avstånd OCH DÅ GJORDE HAN DET........också Nisse måste lära sig att inte springa rakt på, att ta det lugnt.  När jag lyfte upp Dimma för att släppa ut henne tittade hon lite överlägset på Nisse men uppförde sig bra klamrade sig inte hysteriskt fast vid mig.
Nisse och Dimma behöver nog mycket mer tid på sig ändå för att få ett avspänt förhållande.

I morse väckte han mig 05.30 för att få gå ut och kissa, när det var dags att gå in och jag lyfte upp honom då ville han inte så han tog till sin arga röst.....ggrrrrr sa han.....så där blev det ett tydligt tillfälle för mig att tala om att    fy på dig , här är det jag som bestämmer    Jaja mensan han har temperament också!!

Nisse äter och sover bra, skiter snygga lurkar och ger mig små vinkar om att han vill gå ut och kissa , men det är klart att han hinner ju inte alltid.
Han är duktig på att vänta , sitter som en liten staty och väntar  till dess jag ställer ner maten och det är varsågod.
Puss&Kram på dig Nisse!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0