Hela dagen har snart gått åt.........

...till  utrensning.  För det första så har jag "avpyntat" julgranen och förpassat den till förrådet, sedan har jag gått igenom garderober med kläder som bara legat där.
Mycket är Sofias kläder som inte passar idag, de har jag kunnat lägga i en säck för sig som ska lämnas in till Kupan. MEN jag har också varit riktigt duktig och gjort iordning en säck för det som ska slängas.

Igår, 5/1 hade jag ledigt och den dagen gick också åt till pyssel. Hade bestämt mig för en matlagningsdag för att göra iordning mat att frysa in i portioner. Det gick bra att göra vegetarisk lasagne ända fram till dess den skulle in i ugnen, då jäklar också , kom jag på att jag glömt varva med mozzarellaosten så det blev till att försöka lyfta varv på varv och peta in osten........nåja det gick väl si så där.
När jag skulle göra falafel då blev det cirkus! Den smet jag hade gjort visade sig vara för lös så när jag började friteringen då såg det ut att bli gröt av allt. Jäklar också!  Fick ta upp så mycket som gick av degen och börja om och då satte jag till majsmjöl,  riktigt ordentligt!!! och kunde steka biffarna................de blev så konstigt hårda,!!?? men ätbara

Igår pratade jag också med Eva i Strängnäs, hon har fyllt 87år och funderar nu mycket på hur länge till hon ska leva. Hon tycker att hon börjar ha gjort sitt.
 Foto från augusit 2008
Nu är klockan snart 15:30  och nu vill jag ha kaffe och kaka. 
Till jul bakade jag några goda formar fyllda med pistagenötter och tak av chokladplattor...........de blev så goda så jag fick bestämma mig för att snabbt sätta in dem i frysen (annars smäller jag i mig för många åt gången) ...så nu äter jag dem djupfrysta, hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0