Dax att träffa styrelsen i Släktföreningen Renman

Jag har ikväll gjort dagordning och skickat ut inför styrelsemötet på söndag 18/1 i Umeå.
Vi brukar träffas på Värdshuset i Anumark. Börjar alltid med att äta gemensam lunch...hoppas att de serverar strömming på söndag!! för det är så otroligt gott med knaperstekt strömmingsflundra och riktig potatismos (inge pulver där inte!!)

Det ska bli så trevligt att träffa Gun, Kerstin, Roger, Marianne, Göran och Thure Styrelsen som har föreningens uppdrag att inom 5år från 2007 inbjuda till ny släktträff.   
Juli 2007 samlades  i Lycksele  200 ättlingar till soldaten i Lövångers kompani,  Rote 100 i Renbergsvattnet, Nils Andersson Renman (1747-1788) och bildade Släktföreningen Renman.

På söndag ska också vår webbmaster Per Sturesson vara med för att vi tillsammans ska titta över hur vi kan utveckla hemsidan www.renmans.se

När jag slutat mitt yrkesverksamma liv då vet jag vad jag ska ägna en  del tid åt...........landsarkivet i Härnösand, Krigsarkivet i Stockholm för att inte tala om forskarföreningen i Piteå som har ett fantastiskt bibliotek av mickrokort över husförhörslängder.  Men det oroar mig att jag så lätt snöar in på släktforskningen och blir sittande i timmar............
MEN det blir nog ordning på det=Labradoren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0