Jag har brutit ett ben i hö stortå

Nå så vansinningt onödigt!!!!
2/2   kl 09.00  på jobbet:  fällde ett bord över hö fot , det gjorde hur ont som helst, men domnade ju bort efter en stund så jag genomförde den gruppinformation som vi höll på att ställa iordning lokal för.................
kl 12.00  hemma på lunch, då tog jag för första gången av mig skon ujujuj..........fick inte på mig skon igen utan bytte till stora vinterkängor.
kl 15.00   började "tandvärken" i stortån, ringde och fick akuttid på Piteå VC, direkt därifrån till röntgen.
kl 17.00 - 20.00 väntan på akuten, till sist besked att röntgen visade på brott på ett ben i tån, som får självläka.

3/2   idag är jag SÅ glad över mina Skråmträskluddor för det är de enda skor jag kan ha (som hö-fot ryms i)
Här smålinkar jag nu omkring på jobbet, storton mår relativt bra även om den är så ful, så fu.  Svullen, helt blå. och småvärker.    Men det syns ju inte, för jag har ju Skråmträskare, jag!!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Rehnmans-släktet i all ära, men här tror jag du har påbrå från Erikssons-släktet. Mamma Mait var inte så dålig på det här med att klommer till hä´ och bryt´ nå´ ben eller nån arm. Själv kan jag väl inte säga att jag miss-släktes heller. Ibland har man liiite för bråttom. Tur att du har Skråmträskludden att dra på din svullna tå. Hoppas det läker snabbt!

Kram

Barbro

2009-02-11 @ 14:14:02
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0