Lördag 22/8

Det är helt fantastiskt att nästan dag för dag se hur Nisse utvecklas.
Han är nu snart 4mån, stor och vacker och så underbar att vara med!
Igår gjorde jag kort visit på gamla jobbet för Nisse-visning. Det var så roligt att träffa mina kamrater utan att prata ett enda ord om arbetsmarknadspolitisk åtgärd :)

Nu är jag lite i valet och kvalet, hur ska jag göra?? låta honom få ligga i soffan eller inte??
Han har hittills inte inbjudits till att gå upp i soffan men så plötsligt i går morse undrade jag var Nissen hade tagit vägen och då LÅG HAN I SOFFAN.....jag körde genast ned honom (även om han hade gjort sig 100kg tung)
Samtidigt som jag vill vara konsekvent och absolut inte ha honom uppe i sängen eller soffan så flyger en tanke/känsla genom mig...varför ska jag nu vara så rabiat och inte låta honom mysa och ha det skönt???

Jag får jobba mer med mig själv tror jag.

Lubben (labrador 1977-1987) fick ligga i sängen och det var SÅ mysigt / SÅ vedervärdigt sandigt hundhårigt.

Fanny (berner sennen 1998-2007)  hon ville aldrig ligga i sängen även om jag någon kall/fuktig övernattning  på Smedsbacken i Örträsk krusade och bad henne komma och ligga i sängen för att ge mig lite extra värme. Hon ställde inte upp på det, blev mest förnärmad.

Nu gäller det att bestämma sig och det är NU!! ojojoj så svårt!!!


Kommentarer
Postat av: barbro

Jadu Britt, det är ju helt upp till dig. Om du vill ha honom i soffan eller sängen är helt upp till din egen tillfredsställelse. För en hund är det inte nödvändigt eller det naturligaste. Det är nog mer vår uppfattning om vad som är skönt och mysigt och att vi förmänskligar våra hundar. För- och nackdelar har du ju redan spaltat upp. En till nackdel med att ha hundarna i sängen/soffan är att då tror de att det är OK även när man är hos andra eller på hotellrum/hyrstugor. Vilket ju inte alltid/nästan aldrig är OK. Sen är det ju som du skriver lite mysigt att ha en varm go hund nära intill sig när man fryser.

Har du bestämt dig?

Kram

Barbro

2009-08-27 @ 07:05:40
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0