En vecka i Örträsk

Nu är vi hemma i Piteå efter en vecka i Örträsk och friheten på Smedsbacken
Jag tror att miljöombytet gjorde Nisse gott!! Han kunde svansa omkring på gården, ha det lite lugnt och skönt, utan mina ständiga förmaningar om vad man får och inte får göra när man är en liten valp.Här står han vid Fannys minnesplats under Örträskrosen där hon så ofta låg.  Oooohhhh så lätt han är att vara med.!!! Vi gick promenader ner mot sjön och upp mot GaffelbergetNisse svalkade sig i vattentunnan vid trappen så gott det nu gick....en slurk vatten och doppa framtassarna...
Nu laddar vi för resan till Klippen. Då blir det andra bullar för då ska jag se om jag har bättre tur med kantarellsökningen!!
Jag tror att jag kan lära Nisse att söka kantarellerna.
Han är redan en smultronhund och i viss mån hallonhund, men tycker ju att det är jag som ska plocka och bjuda honom
Nils August Rehnman 14v  och 15kg (bara muskler!!) 

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Britt!

Du verkar ha fått tag på den rätta hunden för dig. Kan också konstatera att han redan väger lika mycket som våran lilla Taiga (4 år). Vad månde bliva. Det blir nåt att hålla i tassen om du blir anfallen. Och kantarellhund, det var en bra idé. Det går säkert. En hund från oss som bor i Umeå har fått lite utbildning som bl a mögelhund, lavinhund mm. Och det funkar även på en engelsk setter.

Ha det bra och hoppas att ni hittar många kantareller!

Kram

Barbro

2009-08-07 @ 16:07:52
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0