En vecka i Klippen

Nu har vi haft fjällsemester, Nisse och jag och varit i den fantastiskt fina stugan i Klippen
En underbar vecka med sol och regn varje dag! Nisse installerade sig snabbt i stugan, uppförde sig så bra, inget gnagande på inredningen men i ett obevakat ögonblick så fick han fatt på Fjällguiden. Det var inte bra så jag lappade och lagade så gott det gick.
Han sov i köket, bäddade och drog omkring med den filt som vi hade med Sov sedan utfläkt och totalt avslappnad!
Vi promenerade mycket och roligast av allt var det nere vid Märkesforsen för där badades, snusades och ruchades det  slut på alla valpkrafter.
Nisse lärde sig snabbt känna igen bruset från forsen så när vi promenerade efter vägen och kom i jämnhöjd med ett av fallen så fick jag passa honom extra noga. Han har fortfarande så dåligt omdöme så han skulle ju ha klivit rakt ut, utan att förstå att det är en mycket brant slänt ner till vattnet!
Jag njöt av utsikten mot Artfjälletoch satt länge på den bänk som någon så klokt satt dit, vid den lilla avan där småfisk sprätte omkring. Nisse sket väl i utsikten han hade fullt upp med att bada
Det var mycket folk i stugorna, trevliga människor som berättade både om kantarellerna och öringarna.....men för mig var nu detta en Nisse-vecka och en 15v-valp han har ännu inte fått lära sig tjusningen med att fiska!!! Det skulle nog ha varit mer cirkus än god fisketur om jag hade trott att det skulle gå att ha honom med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0