Söndagstankar

Några minusgarder, solen skiner och jag har köpt tulpaner idag. Härligt!

På södersidans gavel har snön tinat bort och jag har varit ute på krigsstigen mot de små svartmyrorna som brukar hålla till där. Myrrat på ordentligt. De har nämligen hittat en ingång till duschrummet och det måste bli stopp på det.

Dramat kring Öregården fortsätter. Politiskt rävspel eller?? Det kanske är det fattiga Lyckseles sätt att sparar  Öregården är viktigt för Örträsk, där byns starka kvinnor och män, på sin ålders höst, får samlas en stund och få god omvårdnad, i väntan på döden.

Igår träffade jag Klimpen 4år, en fantastiskt vacker labrador som härstammar från Silverstjärnans Kennel i Roknäs. Nu börjar det vara dags att åka dit på besök, träffa uppfödaren och se hur Mio mår, hon som ska få sina valpar i v18!

4 arbetsdagar kvar......måndag=gruppinfo+1 företagsbesök, tisdag=fortsätta sortera och slänga+packa, onsdag=Britt-Marie och jag ska bjuda på avskedsfest på jobbet, torsdag=sista uppdraget blir en gruppinfo....sedan går jag hem!!!

Jag ska nog åka till Örträsk över Påsken.

Kommentarer
Postat av: Barbro

Oj, du har börjat nedräkningen ser jag. Jag önskar att man kunde ta ut pension i förtid, det är så mycket att göra hemma. Nu har vi börjat om med renovering av kåken. "Mjukstart" med hallen nere. Hos oss är ju ingenting normalt. Högt i tak, vinklar på trappväggen mm. Efter ett antal valpkullar och egna valpar så är inte tapeterna så snygga längre. Men snyggt blir det när det blir klart, det är ju det som driver en.

Hälsa Gun med familj när du åker till Örträsk i påsk!



Många påskkramar

från

Barbro med familj

2009-04-07 @ 08:32:33
URL: http://www.ashamras.se
Postat av: Barbro

Oj, du har börjat nedräkningen ser jag. Jag önskar att man kunde ta ut pension i förtid, det är så mycket att göra hemma. Nu har vi börjat om med renovering av kåken. "Mjukstart" med hallen nere. Hos oss är ju ingenting normalt. Högt i tak, vinklar på trappväggen mm. Efter ett antal valpkullar och egna valpar så är inte tapeterna så snygga längre. Men snyggt blir det när det blir klart, det är ju det som driver en.

Hälsa Gun med familj när du åker till Örträsk i påsk!



Många påskkramar

från

Barbro med familj

2009-04-07 @ 08:32:56
URL: http://www.ashamras.se
Postat av: Barbro

Oj, du har börjat nedräkningen ser jag. Jag önskar att man kunde ta ut pension i förtid, det är så mycket att göra hemma. Nu har vi börjat om med renovering av kåken. "Mjukstart" med hallen nere. Hos oss är ju ingenting normalt. Högt i tak, vinklar på trappväggen mm. Efter ett antal valpkullar och egna valpar så är inte tapeterna så snygga längre. Men snyggt blir det när det blir klart, det är ju det som driver en.

Hälsa Gun med familj när du åker till Örträsk i påsk!



Många påskkramar

från

Barbro med familj

2009-04-07 @ 08:33:27
URL: http://www.ashamras.se
Postat av: Barbro

Det blev nåt felmeddelande när jag skulle sända mitt inlägg så jag gjorde om och gjorde om. Kul resultat. Få se om det blir eko på det här också.

/Barbro

2009-04-07 @ 08:35:39
URL: http://www.ashamras.se
Postat av: Barbro

Det blev nåt felmeddelande när jag skulle sända mitt inlägg så jag gjorde om och gjorde om. Kul resultat. Få se om det blir eko på det här också.

/Barbro

2009-04-07 @ 08:36:07
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0