Hösttankar

Sommaren är nu definitivt slut och mycket till sommar blev det inte i norr.........första året på mycket länge som jag inte badat i havet en enda gång!
Nu går jag in i sista varvet av mitt yrkesverksamma liv och det är inte utan att det smärtar.
Min nya plan, som ska ta fart hösten-09  har namnet Labrador Retriver.
Jag längtar så efter att återigen få bli hundägare. Saknar min Berner Sennen Fanny och skulle gäran vilja ha en ny Berner men jag har nu beslutat mig för en labb............ju mer jag tänker på det, ju fler minnen dyker upp från tiden med Lubben My Love, svart Labrador, mammas pojke och kamrat. Han var helt underbar (jag har nästan glömt bort de tillfällen då han "parfyrmerade sig" i surströmmingsrester eller på fisketuren då han lyckades sätta i sig en sur gammal gädda  och fick en riktigt dålig mage........)
Jag säger då bara det HUND SKA JAG HA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0