Grönkålssoppa till lunch, nam,nam.......

Igår fick jag ett knippe färsk, fin grönkål som jag kokade soppa av, smaksatte med lite mynta och det blev fantastiskt gott och så pass mycket att jag fått äta grönkålssoppa till lunch idag. Stärkande, mättande och så nyttigt sen!!
Nu är det så underbara höstdagar men vackra färger, jag känner att jag blir glad av hösten! Till och med nöjd och glad när jag får rensa bort sommarens överblommade växtlighet.
I helgen sågade jag ned buskar, både rosentry och blåtry. Det blev en präktigt stor rishög som jag fick hjälp med att köra till sopstationen. Underbart!
Jag ska snart lära mig hur man lägger in bilder.........behöver Sofias hjälp för att göra det!
Efter dagens organisationsprat på jobbet känns det riktigt skönt att veta att jag inte ska jobba längre än till vårkanten 2009. Det är alltid en stor påfrestning att "ställa om" hitta arbetsrutiner som man kan vara överens om och inte minst "förstå sig på" alla i ett arbetslag.......ja, det är nästan så att jag börjar längta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0