Söndagstankar 9/5

Fin morgonpromenad över ängen in mot stan. Passerade Tages bro och stannade till för att begrunda det trädäck som byggts vid kanalen.
Undras vem som ska stå där? ...det kan väl ändå inte vara meningen att det däcket endast ska komma till användning vid kanalsimmet?? 1g/år på Valborgsmässoafton då de djärvaste simmarna tävlar om att vinna!!
Nej, kanske det blir plats för ett sommarcafé eller ??  Jag ska nog kolla upp det här under sommaren.

Det är verkligen befriande skönt att vara ute tidigt, innan alla hurtbullar kommit igång för då kan Nisse ströva fritt och jag behöver inte vara så på min vakt att han ska skrämma någon hundrädd. Nu på morgonen mötte vi endast företagaren, arbetsnarkomanen som tog sig en rask promenad innan han skulle iväg på jobb i Luleå. Det är klokt av honom att inandas lite frisk luft innan han stänger in sig på mässan!!

Nu kom ett SMS........min roliga vän skickar alltid lägesrapport lördag- och söndagmorgon, ju tidigare dess bättre:)

Hoppas att Sofia haft en höjdarhelg i Stockholm med Lady Gaga och att inte askmolnet vänder mot öster över Arlanda...hon kommer väl hem idag!

Om det inte blir så varmt och skönt idag som det vara igår, då jag mest satt och solade på altanen, då kanske jag ska börja såga ner min doftschersmin (stavas det så??)  Den är som ett stort skatbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0