Fredag 21/5

Ohhh vad jag känner mig nöjd och belåten med Nisses sårläkning. Nu är vi på 8:de dagen och såret har läkt ihop så fint, inga komplikationer. I morgon är sista dagen av antibiotikakuren.
Det har ju varit en sjuhellsikes varm vecka så nog hade det ju varit skönt för Nisse att få bada....men det hade nog varit dumdristigt att låta honom göra det.
Nej, han har kunnat ligga på trappen (framsidan) där eftermiddagarna varit svala och skönaMellan promenaderna med Nisse har jag jobbat i trädgården så nu är grovjobbet avklarat...lastat om komposten, kärrat ut jorden, sågat ned buskar och krattat, krattat och krattat...och idag körde jag bort allt skräp!

Försökte mig ett tag på att spada bort en spirea som spridit sig ohämmat och fem rosenhallon som är alldeles för stora , men fick ge mig för det är alldeles för slitsamt, man kan ju inte dräpa sig på kuppen??  Har pratat med en maskinfirma som har en liten grävare, han har varit här och titta och ska återkomma med ett pris....om det nu inte kostar skjortan då blir det alltså till att få stå och titta på hur grävmaskinen jobbar och det gillar jag:)

Jag har gjort iordning en planeringslåda med ny jord och där ska jag sätta min potatis, det blir ca 9 plantor precis lagom till mig! Att få ta upp nypotatis är ju en höjdare:)

Åsså har jag ju mitt liljebaggsprojekt förståss..........varje dag krossar jag väl 10-15 st ...undrar hur länge jag måste hålla på med det för att kejsarkronan inte ska bli uppäten? Kanske skulle prova att spruta på lite såpvatten utblandat med rödsprit? men då kanske baggarna bara blir glada, fulla och mer ivriga att para sig??

Kommentarer
Postat av: Barbro

Vad du stökar och håller på i din trädgård. Skulle du inte kunna komma ner och fixa vår trädgård. Här har vi inte ens hunnit räfsa överallt. Nu är det försent.

Lille Nisse, det kommer att vara lättare utan dom där kulorna som hänger och slänger. Du slipper förfrysa dig om dom. Det är bara fördelar. Nästan...

Kram

Barbro

2010-05-22 @ 17:32:01
URL: http://www.ashamras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0